سوالاتی که باید طراحان قبل از پروژه های طراحی از مشتریان بپرسند
لازمه به نتیجه رسیدن یک طرح گرافیکی عالی این است که مجری از کارفرما سوالهایی را بپرسد که این سوال ها می تواند در طراحی طرح مورد نظر بسیار اثربخش باشند و رضایت کارفرما را به دنبال داشته باشد.
زمانی که قصد دارید یک طرح گرافیکی را طراحی کنید می بایست تعدادی سوال از کارفرما بپرسید و طرح گرافیکی خود را بر پایه جواب هایی که از کارفرما گرفته اید پیاده سازی کنید تا کاملاً مورد رضایت کارفرما باشد و طرح مورد نظر شما تایید شود.
در این مقاله به سوالات مهمی اشاره می شود که شما می بایست حتما از کارفرما بپرسید تا طرح گرافیکی از نظر کارفرما تایید شود پس با ما همراه باشید:
- طراحی یک طرح گرافیکی همانند درست کردن یک پازل است و قطعات پازل جواب هایی هستند که شما از کارفرما میگیرید.
- سوالهای مناسب میتوانند قطعات پازل را مشخص کنند و جواب ها میتوانند مکان درست قطعات پازل را تعیین کنند.
- پس از این پرسش و پاسخ، طرح گرافیکی شما بهترین حالت را خواهد گرفت و تمام عناصر به خوبی کنار یکدیگر قرار میگیرند.
- لازمه این کار اینست که شما سوالات را به خوبی از کارفرما پرسیده و یک دورنمای واضح از طرح گرافیکی مورد نظر کارفرما در ذهن خود پیاده سازی کنید.
نکته ی مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که سوالاتی که از کارفرما برای طرح گرافیکی مورد نظر می پرسید باید به صورت مکتوب باشند تا پس از تحویل پروژه کارفرما دقیقا به نیازهای خود برسد و در صورتی که پس از تحویل پروژه خواسته اضافی داشت شما سوالات مکتوب او را نشان دهید و بگویید دقیقا همان موارد پیادهسازی شده اند و این باعث میشود که یک روند اعتمادسازی بین دو طرف طراح و کارفرما ایجاد شود.
پس همه جواب هایی که از کارفرما می گیرید را به صورت مکتوب ثبت کنید.
سعی کنید از سوال های بیهوده و سوالهایی که مربوط به صنف کارفرما نیست دوری کنید به دلیل اینکه این سوال ها می تواند عدم حرفه ای بودن و شما را برسانند و کارفرما از همکاری با شما منصرف شود.
از زبان بدن در صحبت کردن استفاده کنید.
به دلیل این که زبان بدن تاثیر بسیار زیادی در جلسات طراحی دارد و کارفرما با حرکاتی که شما با بدن تان انجام می دهید باعث می شود که جذب همکاری با شما شود و پروژه ی طرح گرافیکی را به شما بدهد.
سوال هایی که در ادامه به آنها می پردازیم در مورد طراحی انواع لوگو ، پوستر و بنر مورد استفاده قرار می گیرد و برای طراحی هر کدام از این موارد می توانید فقط همین سوال ها را بپرسید و پروژه طرح گرافیکی کارفرما را قبول کنید.
نکته
نکته ی مهمی که در رابطه با این پرسش و پاسخ وجود دارد این است که پس از اتمام جلسه و رسیدن به یک جمع بندی نهایی طرح گرافیکی باید به تایید هر دو نفر برسد و یک قرارداد بین دو طرف طراح و کارفرما تهیه شود.
سوالات در زمان قبول کردن طرح گرافیکی
1: کارفرما می بایست یک توصیف کامل از خدماتی که در شرکتش دارد ارائه کند.
2: در شرکت مورد نظر چه اهداف بلند مدتی دنبال میشود؟
3: دلیل اینکه کارفرما به لوگوی تبلیغاتی نیاز دارد چیست؟
4: رقبای شرکت مورد نظر می بایست در جلسه حضوری با مجری معرفی شوند.
5: وجه تمایز شرکت مورد نظر با رقبای او چیست؟
6: چه محدوده سنی مخاطب این شرکت می باشد؟
7: از کارفرما بخواهید که یک تصویر ذهنی از لوگوی مورد نظرش را به صورت ساده بر روی کاغذ بکشد.
8: طرح مورد نظر باید دارای چه رنگ هایی باشد و آیا کارفرما در استفاده از آن رنگها حس رضایت بخشی دارد؟
9: رنگ های ممنوعه در طرح گرافیکی یا برند مورد نظر.
10: از کارفرما بخواهید که وقتی طرح گرافیکی آماده شد چه پیغامی به بیننده طرح گرافیکی ارائه کند.
11: طرح گرافیکی یا لوگو در چه مکان ها و فضاهایی استفاده می شود؟
( منظور از این سوال یعنی آیا این طرح در صفحات وب ، چاپگر ها یا بنر ها مورد استفاده قرار می گیرد؟ )
12: لوگوی مورد نظر که چه کاربردی دارد؟
13: زمان تحویل پروژه طرح گرافیکی را به کارفرما بگویید تا بتواند برای استفاده از آن لوگو برنامه ریزی کند.
14: چه بودجه ای برای این طرح گرافیکی مد نظر کارفرما است؟
15: لوگوهایی که برای کارفرما جذابیت دارند را از او بخواهید تا یک دید کلی نسبت به طرح مورد نظر کارفرما داشته باشد و بهترین طرح گرافیکی را تحویل دهید.
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آموزش فتوشاپ – اضافه کردن جلوه های کارتونی به عکس
آموزش فتوشاپ تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم
ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق
سوالاتی که باید طراحان قبل از پروژه های طراحی از مشتریان بپرسند
آموزش فتوشاپ برای ایجاد جلوه های ویژه بر روی چهره پرتره
آموزش طراحی پوستر تبلیغاتی با فتوشاپ با نام طعم توت فرنگی
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید