ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق
تیزر تبلیغاتی به صورت کلی یک تکنیک برای معرفی انواع محصول و خدمات در رسانه های دیجیتال مانند تلوزیون، شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت است .
در بین روشهای تبلیغاتی بصورت هدفمند بهترین و تاثیر گذارترین روش استفاده از تیزر های تبلیغاتی است چون حس کنجکاوی را در بیننده فعال میکند و تاثیر بسیار زیادی در فروش و معرفی محصول هدف را دارد.
این نوع از تبلیغات را با توجه به نوع محصول یا خدماتی که شرکت یا شخص ارایه می دهد می سازند لذا صرفا نمایش تبلیغات شما در یک رسانه کافی نیست و باید بصورت کاملا برنامه ریزی شده و حرفه ای تبلیغات شما انجام شود.
برای درک بهتر این موضوع در ادامه با ما همراه شوید.
اولی موردی که باید در ساخت یک تیزر به آن توجه کنید برانگیختن حس کنجکاوی در بیننده است ! باید بدانید تبلیغ شما برای چه است؟ پیام تبلیغ شما دقیقا چه چیزی است؟ آیا محصول مورد نظر قرار است فروخته شود یا اینکه فقط قرار است معرفی شود و پیش زمینه آن در حال انتشار است؟ برندی که میخواهید تبلیغات آن را بسازید کیست؟ تاریخچه، کیفیت و اهمیت برند شما در برابر مخاطب چقدر ارزشمند است؟ و ….
همه این موارد باعث می شود شما بیشتر کنجکاو شوید تا در انتهای تیزر به همه جوابها برسید .
مراحل ساخت یک تیزر تبلیغاتی
وقتی قرار است یک تیزر تبلیغاتی ساخته شود یعنی هزینه زیادی به دنبال ساخت آن قرار است پرداخت شود. بنابر این خلاقیت، نوآوری و ابتکار برای انتقال هر چه بهتر محصول و موضوع مورد نظر به مخاطب مهمترین گزینه است که تیم ساخت تیزر باید به آن توجه کند.
ساخت تیزر تبلیغاتی در سه مرحله اصلی انجام می شود:
- پیش از تولید
- تولید
- پس از تولید
تهیه سناریو یا فیلم نامه، فیلمبرداری، انتخاب صحنه ها، بازیگران، صداگذاری، تدوین، جلوه های ویژه و … همگی از مهمترین مولفه های ساخت یک تیزر تبلیغاتی است که باید به ان توجه ویژه ای شود.
نحوه اجرا، استراتژی یا روش انتقال پیام تبلیغ، نوآورس و خلاقیت در نمایش پیام تبلیغ نیز از دیگر موارد اصلی در موفیت یک تیزر تبلیغاتی است که باید به آن توجه شود.
تیزری را میتوان به عنوان یک تیزر تبلیغاتی موفق انتخاب کرد که دارای مفهمومی کاملا خلاقانه، اجرای مناسب و استراتژی بی نقصی داشته باشد.
هدف اصلی از ساخت تیزر تبلیغاتی
- گاهی یک تیزر یک پیام و گاهی چند پیام را به مخاطب منتقل می کند بنابر ایت هدف اصلی از ساخت یک تیزر انتقال پیام تبلیغاتی است.
- هنگامی تمامی سوالات مخاطب به سمت جواب روانه می شود که تیزر تبلیغاتی یک پیام مشخص را دنبال می شود بنابر این اهمیت به انتقال پیام بسیار مهم است.
- به این نکته توجه داشته باشید که وقتی تیزر تبلیغاتی شما چند پیام را قرار است انتقال دهد باید سناریو و استراتژی کاملا خلاقانه را به کار برید.
انتخاب قالب آگهی در ساخت تیزر تبلیغاتی
- منظور از قالب اگهی انتخاب مناسب سبک و لحن در آگهی است که باید دارای قالب کاری مناسبی باشد.
- برای ساخت تیزر قالب های متنوعی را میتوان انتخاب کرد که این انتخاب بر اساس نوع محصول، سابقه شرکت تبلیغ دهنده استفاده می شود.
- تیزر های کوتاه نیز دارای قالب مشخصی هستند و برخی تیزر ها نیز که آنها را تیزرهای بلند می نامند دارای چندین قالب مرتبط به هم هستند.
پر طرفدار ترین قالب های ساخت تیزر تبلیغاتی:
- قالب نمایشی
- قالب داستانی
- قالب تاییدی
- قالب طنز
- قالب فکاهی
- و …
تمامی موارد فوق در ساخت یک تیزر یا آگهی تبلیغاتی اهمیت بسیار زیادی دارد اما مهمترین گزینه در ساخت یک تیزر خلاقیت است.
تیزرهای تبلیغاتی پس از ساخت معمولا در برابر عده ای محدود از مخاطبان به نمایش گذاشته می شود و مورد بررسی قرار می گیرد و پس از آن در صورت بازخورد مناسب و بررسی نکات مثبت و منفی تیزر نهایی ساخته و برای عموم اکران می شود.
ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق
- همیشه به این نکته توجه کنید در جامعه امروزی که رقابت شدید وجود دارد برندی می تواند در بین مخاطبان خاص و عام موفق تر عمل کند که بتواند پیام های تبلیغاتی مربوط به موضوع و کسب و کار خود را بهتر به مخاطبش منتقل کند.
- یک تیزر تبلیغاتی باید طوری ساخته شود که خود تیزر تبلیغاتی نیز جلوه ای از قدرت یک شرکت یا کسب و کار محسوب شود.
ویژگی های اصلی یک تیزر موفق:
- استفاده از خلاقیت و ایده های ناب
- توجه به ظاهر و گرافیک در ساخت تیزر
- توجه به سرعت پخش برای هر سکانس به منظور انتقال بهتر مفاهیم
- توجه به نیاز مخاطب در ساخت تیزر نه نیاز کارفرما
موارد استفاده از تیزر تبلیغاتی:
شما به عنوان کافرما این حق را دارید تا در هر فضایی اعم از شبکه های اجتماعی ، تلوزیون های شهری، تلوزیون و … تبلیغات خود را منتشر کنید اما برخی از فضاهای انتشار یک تیزر تبلیغاتی به شرح ذیل است:
- نمایش در رسانه های جمعی مانند رادیو و تلوزیون
- اکران در سمینارها و همایش های کوچک و بزرگ
- نمایش در مکان های عمومی مانند سیستم حمل و نقل عمومی یا مکان هایی مانند مترو، سالن انتظار فرودگاه یا راه آهن و ترمینال های مسافربری
- نمایش در لوح های فشرده سینمای خانگی (در بین فیلم های سینمایی یا سریال ها)
- نمایش در قالب CD همراه با بسته های تبلیغاتی دیگر
- نمایش در سالن های هتل و تالارها
- نمایش در بین فیلم های آموزشی
- نمایش در فضای اینترنت و مخصوصا شبکه های اجتماعی
- نمایش در وب سایت های پر بازدید
مطالب زیر را حتما مطالعه کنید
آموزش فتوشاپ – اضافه کردن جلوه های کارتونی به عکس
آموزش فتوشاپ تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم
ویژگی های تیزر تبلیغاتی موفق
سوالاتی که باید طراحان قبل از پروژه های طراحی از مشتریان بپرسند
آموزش فتوشاپ برای ایجاد جلوه های ویژه بر روی چهره پرتره
آموزش طراحی پوستر تبلیغاتی با فتوشاپ با نام طعم توت فرنگی
1 دیدگاه
اولین نفری باشید که برای این نوشته دیدگاه می نویسد.
دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ
این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش میشوند.
امتیاز بینندگان:5 ستاره